Dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
 Oceń wpis
   

 

Aby móc rozpocząć prowadzenie własnej działalności gospodarczej, na początku musisz udać się do Urzędu Miasta lub Urzędu Gminy, gdzie legitymując się własnym dowodem osobistym, wypełnisz formularz, który będzie zgłoszeniem do ewidencji działalności. Złożenie tego wniosku jest odpłatne i kosztuje 100 zł (w przypadku dokonywania różnych zmian we wpisie, płaci się 50 zł).

W formularzu wymagane będzie podanie danych takich, jak:

- imię i nazwisko,

- nazwę firmy,

- numer ewidencji PESEL,

- adres zamieszkania,

- przedmiot działalności firmy (z podaniem kodów PKD),

- datę rozpoczęcia działalności.

Wpis do ewidencji jest dokonywany przez odpowiedni organ władzy w ciągu 14 dni od złożenia wniosku. Po dokonaniu wpisu, otrzymuje się zaświadczenie o wpisie do ewidencji.

 

*** W 2009 roku wprowadzony został system tzw. jednego okienka, który polega na tym, że w jednym okienku można skorzystać z pomocy doradcy, a także wypełnić wnioski wymagane w Urzędzie Miasta, GUS-ie, Urzędzie Skarbowym, a także ZUS-ie.


 

Komentarze (0)
Jakie dokumenty przygotować, aby zarejestrować spółkę ?
 Oceń wpis
   

 

Aby rejestracja Twojej spółki przebiegła bezproblemowo, musisz przygotować formularze takie, jak:

- KRS-W3, który informuje o rejestracji podmiotu w rejestrze przedsiębiorców,

- KRS-WE, prezentujący wspólników spółki z o.o.,

- KRS-WK, prezentujący ograny przedmiotu,

- KRS-WL, przedstawiający prokurentów (o ile zostali powołani),

- KRS-WM, zawierający niezbędne informacje o podmiocie działalności.

 

Mimo to, do wyżej wymienionych formularzy należy dołączyć:

- dwa egzemplarze umowy spółki,

- oświadczenie wspólników o pokryciu kapitału zakładowego,

- informację o powołaniu członków organów spółki,

- listę wszystkich wspólników (dane osobowe + liczba i wartość posiadanych udziałów),

- dokument wykazujący tytuł prawny do wynajmu lokalu,

- nazwiska, imiona i adresy członków zarządu.

Komentarze (0)
Ogólnie o rejestracji spółki.
 Oceń wpis
   

 

No więc zacznijmy od początku...

Jeśli masz świetny pomysł na rozkręcenie biznesu, to teraz należy ją założyć i zarejestrować.

Na tym etapie zaczynają się przysłowiowe schodki...

Najważniejszym priorytetem jest rejestracja spółki, czyli zmierzanie do tego, aby Twoja spółka mogła prawnie zacząć funkcjonować.

Chcesz wiedzieć, co Cię czeka ?

bieganina po urzędach i innych instytucjach,

uzupełnianie i załatwianie wszystkich wniosków i formularzy,

kompletowanie niezbędnych dokumentów.

 

to w wielkim skrócie.

Doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że wypełnianie tych wszystkich dokumentów może przestraszyć każdego. Chwila zawahania jest zrozumiała. Najważniejsze, aby się nie poddać !

Nie ma użalania się nad losem i narzekania na Polskę, że tyle papierów to tylko tutaj, że wszystko po to, aby podciąć skrzydła ludziom, którzy chcą się realizować w czymś, co ich interesuje. Nic z tych rzeczy... Nie ważne czy jesteś w Polsce, czy zagranicą. Papiery wypełnia się wszędzie. Poza tym zwróć uwagę na to, że im więcej się napracujesz i nabiegasz, tym większa będzie Twoja satysfakcja.

Od następnego postu, będę przybliżała Ci po kolei urzędy i instytucje, jakie będziesz musiał odwiedzić i co w nich załatwiać.

 

Komentarze (0)

ZAREJESTRUJ SPÓŁKĘ Z O.O. Z POMOCĄ SPECJALISTÓW ZE SPRZEDAMSPOLKE.BIZ.PL!

Zleć przeprowadzenie procesu rejestracji nowej firmy profesjonalistom, którzy dopełnią  w Twoim imieniu wszelkich formalności. 
 
Oferujemy kompleksową pomoc, która pozwala na oszczędność czasu.

Cena rejestracji: 749 zł 

--

W swojej ofercie posiadamy także na sprzedaż nowe spółki z 2017 roku, jak również spółki stażowe z 2016 i 2015 roku w atrakcyjnych cenach. 

Zadzwoń i dowiedź się więcej na temat proponowanej usługi.

TEL: 12 376 49 67


Spółki pod dotacje

Najnowsze wpisy
2017-07-08 07:04 Kupno spółki
2017-06-17 06:48 Dywidenda spółki z o.o.
2017-05-27 09:02 Jak wykryć nieuczciwą konkurencję?
2017-05-06 10:42 Rada Nazdorcza
2017-04-13 10:33 Organy w spółce z o.o.